ATE
Cégtörténet
1906-ban Alfred Teves az autóipari kiegészítők főképviselőjeként alapítja meg a céget, és bemutatja termékeit a frankfurti IAA-n.
1909-ben Teves Matthäus Braun mérnökkel közösen megalapítja a Mitteldeutsche Kühlerfabrik-tet. A cég az Audit, a Wanderert, a Hansát és más korabeli fontos gyártókat nyeri meg vásárlóként.
1911-ben megalakul az Alfred Teves Maschinen- und Armaturenfabrik. Az első világháború befejezése után a saját készítésű alkatrészek egyre fontosabbá váltak. A cég kiváló minőségű dugattyúgyűrűkkel és fékrendszerekkel szerez hírnevet az autóalkatrész-beszállítói piacon.
1921-ben az ATE márkanév betűi a dugattyúgyűrű, ököl és kalapács korábbi logóját váltják fel. A „kék csomagokat” hamarosan csúcsminőségű termékekként ismerhetik meg a műhelyek és cégek.
1926-ban az Adler Standard az első olyan autó a kontinensen, amely hidraulikus fékrendszerrel rendelkezik – és ez az ATE Lockheed fék. Az ATE az innovatív műszaki fejlesztéseknek és az újfajta öntési eljárásoknak köszönhetően javítja piaci pozícióját.
1934-ben az Auto-Union és a Daimler-Benz a 750 kg-os formulaversenyhez készült versenyautóiban a Teves által a motorsportban való használatra optimalizált ATE fékrendszereket használnak.
1937-ban az ATE tandem főfékhenger személygépkocsikhoz, teherautókhoz és buszokhoz kerül bevezetésre.
Bernd Rosemeyer és Manfred von Brauchitsch az első és a második helyen állnak a Brit Nagydíjon – versenyautóikat pedig ATE fékekkel szerelték fel.
1948-ban Annak ellenére, hogy a frankfurti fő gyár és más műhelyek nagy része megsemmisült a második világháború során, a vállalat 3500 alkalmazottal ismét elérte korábbi méretét. Egy új gifhorni gyár megerősíti azt a szándékot, hogy továbbra is a hidraulikus fékrendszerek fejlesztésére kell helyezni a fő hangsúlyt.
1952-Teves korán felismeri, hogy a tárcsafékek műszakilag jobbak, mint a dobfékek, és a fejlesztési munka még ebben az évben megkezdődik Frankfurtban.
1958-ban az ATE szabadalmaztatja a "negatív súrlódási sugár" tervezési elvét a fékezés közbeni jobb iránystabilitás érdekében. Ugyanebben az évben az ATE megkezdi a tárcsafékek sorozatgyártását Németországban.
1960-ben az ATE átveszi frankfurti gyárában a tárcsafékek gyártását a Dunlop licence alapján.
A „fürdőkádnak” becézett Ford 17M nagy eladó volt az 1960-as években. ATE Dunlop tárcsafékekkel szállították 150 márka felár ellenében.
1972-ben A Teves gyár Rheinböllenben nagy teljesítményű, négydugattyús, rögzített féknyergű ATE fékeket szállít a Ferrari 365 GTB utcai autó és a Porsche 911 S számára.
Sikeres belső fejlesztés - az első, teljesen házon belül kifejlesztett nyomásfokozó. Az ATE T52 vákuumos nyomásfokozót elkezdték nagy mennyiségben gyártani, és a gyártási számok a mai napig lenyűgözőek.
1977-ben Elvi úttörő - a Teves az egyik első beszállítók között nyitja meg szolgáltatásait ügyfelei számára Észak-Amerikában. A Virginia állambeli Culpeperben található gyárában megkezdi a Ford és a Volkswagen számára a lebegő tárcsafékek és vákuumos fékrásegítők gyártását.
1979-ben az ATE lebegő tárcsafékeket bevezetik a nagyteljesítményű túraautósportban. A BMW M1-es BMW 4-es csoportos változatában használják őket.
1980-ban az ABS MK II – az első blokkolásgátló fékrendszer a Teves-től, amely teljes mértékben készen áll a nagy mennyiségű gyártásra.
Az ATE termékfilozófiája az, hogy a biztonsági rendszereknek megfizethetőnek kell lenniük – és ez önmagában növeli a vezetési biztonság egyéni és általános fokát.
1984-ben megkezdődik a világ első integrált ABS sorozatgyártása – az ATE ABS MK II-t a Ford USA és a Ford Europe használja, és a következő két évben negyedmillió ABS-rendszert szállítanak le.
1996-ban egy új féktárcsa forradalmasítja a piacot – a PowerDisc minimalizálja az elhalványulást, lényegesen hosszabb élettartammal rendelkezik a karcmentes, egyenletes kopásnak köszönhetően. A premierre az 1996-os Automechanika kiállításon kerül sor.
1998-ban az ITT Industries fékek és futóművek csoportját eladják a Continental AG-nak, és megalakul a Continental Teves AG & Co. oHG. A Continental csoporttal való szoros partnerségben a kutatás-fejlesztés kibővül, és új piacok nyílnak meg.
2002-ben az ESP® II bevezetésre kerül - az első aktív kormányzási beavatkozással ellátott ESP® új dimenziókat nyit a menetdinamika és a stabilitás terén.
2005-ben az új, speciális, alacsony viszkozitású ATE SL.6 fékfolyadék optimálisan illeszkedik az elektronikus fékrendszerek, például az ABS és az ESP® hidraulikájához.
A Continental hibrid hajtástechnológiája szigorú tesztsorozaton ment át a GMC Silveradóban.
2006-ban a 2FNR-VEVO FNR féknyereg továbbfejlesztése piacra kerül.
2010-ben bemutatkoznak az innovatív, pormentes ATE kerámia fékbetétek, valamint az ATE Classic termékcsalád.
2016-ban az ATE bemutatja az első Mercedes utángyártott féktárcsa megoldást a C és E osztályhoz a vezető szakkiállításokon.
A vállalkozás globális piaci részesedése meghaladja a 26%-ot az ABS, ESP és ASR rendszerek értékesítési területén, míg Európában a részesedése 39% -ot tesz ki. A vállalat jelenleg 10 775 alkalmazottat foglalkoztat, akiknek összehangolt munkája jelentős hatást gyakorol a cég eredményeire. Emellett a vállalkozás elért kiemelkedő eredményeket nem csak a fékrendszerek piacán, hanem az elektronikai területen is, együttműködve olyan neves cégekkel, mint a Motorola, Philips, Siemens, Temic vagy Texas Instruments.
Az ATE által forgalmazott termékek melyek megtalálhatók az Autó Centrál kínálatában is:
- Dobfék utánállító
- Fékdob
- Fékbetét
- Fékcső
- Fékmunkahenger
- Fékkopás visszajelző
- Fékpofa készlet
- Fékerő szabályzó
- Fékrásegítő
- Fékolaj
- Főfékhenger
- Féknyereg tartó
- Féknyereg rugó
- Féknyereg szerelék
- Légtelenítő csavar
- Féknyereg javító készlet
- Peremező
- Hidraulika javító készlet
- Tömítő/-védődugó
- Kerékfordulatszám jeladó (ABS jeladó)
- Kuplung munkahenger
- Fékbetét beszerelő készlet
- Tengelykapcsoló és kézifék kábelek
- Féktárcsa
- Féknyereg
- Adóhenger
- Kézifék bowden
- Egyéb tartozék készlet
Az ATE bowdenek keresése autótípus szerint itt.
Az ATE fékalkatrészek keresése autótípus szerint itt.
Az ATE hűtőrendszer és alkatrészei keresése autótípus szerint itt.
Az ATE kiegészítő termékek keresése autótípus szerint itt.
Az ATE kuplung alkatrészek keresése autótípus szerint itt.