Vissza

Kettős tömegű lendkerék


Kettős tömegű lendkerék választás, vásárlás online



Kettős tömegű lendkerék: Aki a mai modern autók világában otthon van, azok bizonyára többször találkoztak ezzel az alkatrész megnevezéssel. Ha viszont valaki még nem hallott róla, akkor annak pár mondatban bemutatjuk, hogy világosabb legyen ez az alkatrész kifejezés. Kettős tömegű lendkerék azaz DMF (angolul: DualMassFlywheel) vagy ZMS (Zweimassen-Schwungrad) ami a nevéből is kiderül, egy lendítőkerék, ami valójában két darab lendítőkerék összeszerelve. Ezt a technológiát az autógyártó mérnökök azért fejlesztették ki, mert a régebbi főként diesel autóknál a hagyományos egytömegű lendkerék rezgései, valamint a tengelykapcsoló által a lendítőkerékre ható erőhatás során a motor rezonancia jelentkezett, így az autó működése nem volt komfortos. A fejlesztők fő irányelve a modern autógyártás során, a minél kisebb motorokból a lehető legtöbb teljesítmény kinyerése, ennek a teljesítmény növekedésnek az eredménye, hogy a motorok működésénél (befecskendezés, erőátvitel)a nagyobb teljesítmény miatt rezonancia jelentkezik. Itt már nem csak a diesel autókat lehet említeni, hanem már egy-egy benzines motornál is megjelenik ez a típusú lendkerék. Ez a hiba persze a működésben a legnagyobb erőhatást érő lendkeréknél jelentkezik, így a hagyományos, egytömegű lendkerék által keletkező rezonanciát, az új fejlesztésű kettős tömegű lendkerékkel gyakorlatilag a nullára lehet csökkenteni. Ez a típusú lendkerék erőátvitel során sokkal rugalmasabb, komfortosabb működést eredményez.

Kettős tömegű lendkerék felépítése:



Az ábra jól szemlélteti, hogyan is néz ki az összeszerelt lendkerék felépítése.

A kettős tömegű lendítőkerék élettartama nagyban függ a vezetési stílustól, az autó igénybevételétől valamint pl. a befecskendezés hibáitól, amik szintén kihatnak a lendkerék működésére. A lendkerék halála egyes autó típusoknál már 150-200.000km-nél jelentkezhet, más autóknál kitolódhat akár, 300-400.000km-ig. A lendkerék, ha hibásan működik, főleg indításkor vagy leállításkor zörgő, csilingelő, vagy csattanó hanggal jelzi,eljött a csere ideje. Kevés olyan értékes alkatrész van egy autóban, mint a kettős tömegű lendítőkerék, ami egy 15-20 éves autónál akár a szerelési díjjal a gépjármű értékének a felét is kitehetik. A kéttömegű lendkerék, fejlesztésében és gyártásában élenjáró két gyári beszállító a LUK valamint a SACHS a kezdetek óta egyeduralkodó, gyakorlatilag a ma fellelhető gyári OE., vagy utángyártott lendkerekek, ez a két gyártó kezéből kerülnek ki az alkatrészpiacra.

A forgalmazott márkák:

Cégünk kínálatában megtalálhatóak az ACDelco, Aisin-Asco, Ashika, Blue Print, Diesel Technic, Febi, Fiat, Ford, Japanparts, Kia, Luk, Maxgear, Nissan, Opel, Peugeot, PSA, QWP, Renault, Sachs, Skoda, Vag Group, Valeo, Volvo, Westlake, a legmagasabb minőségű kettős tömegű lendkerekek, melyek a megbízhatóságot, a minőséget és problémamentes használatot biztosítanak.

Ha kettős tömegű lendkereket keres, akkor jó helyen jár, rendelje meg weboldalunkon vagy bátran keresse fel üzleteinket, és kérjen segítséget tapasztalt értékesítő kollégáinktól. Széles kínálatunk, kedvező áraink és prémium kategóriás vagy akár gyári termékeink állnak vásárlóink rendelkezésére.

 Lendkerék keresése autótípus szerint itt


Az Autó Centrál 97 Kft webáruház kínálatában más kuplung és lendkerék alkatrészek is megtalálhatóak, tekintse meg széles választékunkat!